måndag 16 december 2013

MÅndag

Om ca 1 vecka är det jul. Hur är det med julkänslan hos er? Finns den där *tittar ut* Nja, kanske inte helt fullt ut men med lite mer snö på marken hoppas jag att känslan kommer. Den fanns där ett tag men gick snabbt över. Skönt när allt julstök är över både på stan och i hemmen. Inte för att jag har så mycket julstök som med julklappar, mat som ska fixas, bak som ska göras m.m. Men på stan går det inte att undgå. Till City åker jag absolut inte under den här tiden. Jag drar mig undan och håller mig på min kammare istället.

I år blir det jul hos B&R där syskon, syskonbarn, gudbarn och deras föräldrar kommer att närvara. Det känns bra. Kan tycka det blir rätt jobbigt när det blir för mycket folk. Då drar jag mig gärna undan, vilket jag också gör. Så skönt att kunna välja hur man vill fira sin jul och inte vara beroende av att man "måste" fira med den/de personerna. Utan man gör precis som man vill. Slippa ha den där julångesten veckan innan över att man vet att alla ska träffas. Den tiden är förbi...

Mellan dagarna blir det mys hos L, det ser jag fram emot. Då blir det mycket gott :)
På nyår är planen att åka till Mariefred tillsammans med Tessan och Johan samt diverse folk. Det var riktigt länge sen jag verkligen firade nyår, ja ni vet parta loss.

2011/2012 firade jag nyår hos och B&R det var en bra nyårsafton. Vi åt gott, drack gott och skratta mycket. Dock var det den värsta tiden hittills och det tror jag att det även var för flera.

De andra åren vad det gäller jul och nyår har jag mesta dels jobbat. Har alltid gjort det sen jag var "liten" mycket för att inte behöva umgås och att behöva fira. På jobbet har vi en rätt så harmonisk och mysig stämning över jul. Det är något extra då, ja utöver de extra kronorna i kassan som kommer i slutet av januari haha! I år jobbar jag verken jul eller nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar