onsdag 31 juli 2013

Abstinens

Ja? Nej verkligen inte, haha!

Efter två helt klart bra arbetspass med två styckena lätta operationer, kaos med inläggningar av patienter och lite förvirring hos mig själv då jag hamna på en annan ortopedavdelning, så började en ny start på jobbet helt ok. Värre saker har jag definitivt varit med om efter en semesterperiod.

Men känslan av att nyss haft semester blev helt bortglömd. Var tog mina 4 veckor vägen?
- Ge mig tillbaka!!! Eh, typ nu. För jag vet att dem har funnits där.

Den oansvariga Cissi, göra-det-jag-vill-Cissi, mina sovmornar, sena nätter, mornar/dagar/kvällar/nätter med ett glas rosé i handen och njutningen av livet försvann.
Att komma in på avdelningen igen var som att  få sin professionella yrkesroll kastad rakt i ansiktet
- Här ta den!

Förvandlingen gick snabbt till pålitliga-ansvarsfulla-duktiga-ordning-och-reda-sjuksköterskan som jag ska framstå att vara och som jag nog är *ler* fick jag tillbaka.
Jag kände bara, vänta här nu. Kan vi backa tillbaka bandet?
Nope, sa en röst. Ingen återvändo. Här har du dina patienter le och se glad ut och gör ditt jobb.

Efter 5 timmars sömn mellan söndag och måndag natt och likaså natten till tisdag var det inte kul längre. I stället för att vara duktig och åka till gymmet tog jag mig ett besök på bolaget och mataffären. Men aj så ont i magen jag fick. Godis har jag nog inte ätit på över en måndag då aptiten inte har varit den bästa. Suget av ett glas rosé sådär ljust, bubbligt, lite halv sött, ja smaken av sommar tillsammans med salta nötter kom över mig rätt snabbt. Väl inne i mataffären blev det 1 kg godis med chips och dipp och sedan ett inte allt för gott rosé.

Veckan börja bra..

Måndags kvällen såg ut såhär:



Tisdags kvällen såg ut såhär :
En dejt med Kurt Wallander som tyvärr var i tjänst och kunde inte sällskapa med ett glas rosé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar