fredag 13 december 2013

Många kronor små

Ordning och reda är Cissi i ett nötskal. Var sak har sin plats och det går absolut inte att ändra på det.
Om det är lite "så man är" så blir det väldigt svårt att rubba på den saken. Oavsett om det gäller på arbete eller i hemmet.

Idag har jag ringt telefonsamtal bland annat till Telia och sett över mitt kombinationspaket (tv/bredband/bredbandstelefoni). Vad betalar jag och behöver jag det jag betalar för?
Bredbandstelefonin sa jag upp. Har liksom aldrig använt, vet inte ens vilket jack i väggen jag ska koppla in telefonen i *ler*. Jag sänkte även hastigheten på bredbandet. Varför betala onödiga kronor när skillnaden inte märktes ett dugg? Många små kronor blir till en stor onödig krona i slutändan.
Telia ca 80 kr/mån i onödan.

Telenor sänkte jag mobilabonnemanget från 729 kr/mån till 200 kr/mån. Idag betalar vi för surfhastigheten gällande dem flesta abonnemang. Samtal, sms och mms är oftast gratis.
Jag resonera så att en viss procent surf vill man ju alltid ha, eftersam man har en iphone. Men 729 kr/mån är rätt saftigt. Likaså där många onödiga kronor som jag betalar för men ej använder. 300-400 kr/mån är det jag surfar för. Nu ska jag går ner till 200 kr/mån, så får se hur det går. Vilket då blir en mindre surfhastighet. Överstiger jag mängden blir surfen bara lite långsammare. Vi får se hur det går. Om man inte provar får man inget veta. Tog även bort pappersfakturan 29 kr/mån.
Telenor ca 529 kr/mån i onödan.

Totalt: 609 kr/månad

Hehe bra där! 609 kr extra varje månad år 2014. Det tackar vi för..

Vad kan du göra för att gå plus?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar