fredag 15 november 2013

Lååång

Den här veckan har känts seg och fruktansvärt lång, väldigt lång. Jag har inte haft lust med speciellt mycket. Tanken att ta sig till gymmet, behöva ta sig till tvättstugan eller tänka på att städa lägenheten fick mig att absolut inte orka göra nånting. Så veckan resulterade i att sova och se på tv och äta onyttigheter. Såhär i efterhand känner jag mig inte alls speciellt nöjd. Dock skrämmer tröttheten mig. En trötthet som inte har funnit där tidigare, som liksom har tagit över hela mig emellanåt.

Men i torsdags kväll fick det vara nog. Då hoppade jag i träningskläderna och gick ner till gymmet.
Kände mig både ren, pigg och fräsch efteråt. Efter 3 dagar i planläge och öst i sig onyttigheter kändes det mer än bra efteråt. Kände mig pigg och glad kexchoklad :) Fick även ett leende när jag träffade på K på gymmet.

Idag är det Fredag, äntligen!

Aidin you make my day!!!

Iväg till Haninge under förmiddagen för ett spinningpass följt av ett högintensivt corepass. Jag var  rätt mör i kroppen efteråt, puh! Men med en fruktansvärd härliga känsla.
Aidin, vem det är? Världens bästa instruktör på SATS Haninge! Han gör mig glad och får fram den dolda lilla energi man ibland kan känna att man har. Den förvandlar han om till något magiskt. Energin blir som på topp igen och man känner sig i balans igen.

En liten parantes
Instruktörer som knappt pratar, inte pushar och inte instruerar kan gå hem och lägga sig.
En instruktör ska kunna portionera ut sin energi rätt, instruerar, pusha (helst skrika), skoja, coacha och fånga upp sina klienter på deras individuella nivå och det gör han med ett MVG. I Mina ögon är han den enda instruktören som får gå av spinningcykeln under passet när det är som jobbigaste (ni som vet som spinnar, när det känns som man håller på att dö) och gå fram och stort sett skrika till en "foookus, kääämpa"!!!
.
Direkt efter blev det en sväng in på Willys för lite fredagsmys. Sen raka vägen hem till tvättstugan. Idag blev det den där lååånga och tråkiga tvättstuden. Då tvättkorgarna var proppfulla *suck* men men har bara mig själv att skylla på.

Att jag tycker om svart förstår man va? *s*


Lite färgade kläder har jag också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar