onsdag 9 oktober 2013

Pyssel

Äntligen tog jag mig i kragen och gjorde lite höstdekorationer. Tanken har funnits där hela tiden men orken och lusten har varit borta. Jag hittade lite smått och gott i skogen: granris, lingonris, nåt-slags-ris-med-röda-bär, ekollon, höstlöv av alla dess färger och storlekar, ljung, vit- och grönmossa, kvistar och kottar. Tanken var att göra en höstkrans att kanske har på ytterdörren eller på ett fat med tända ljus.

Såhär blev det..

Höstkrans till vardagsrumsbordet


Man tager vad man haver... 
Askoppen från balkongen blev en höstgrupp vid tv: en. Ja, såklart diskade jag ur den.
Tanken var redan ifrån somras att det skulle i en sommarblomma där. Men när någon skulle röka på balkongen så fanns det liksom ingen askkopp och eftersom det aldrig kom i en blomma i fatet så blev det som det blev.
 
Nu mera ingen askkopp utan ett ljusfat i silver.
 
 
Till köksbordet gjorde jag bara en krans
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar