onsdag 15 maj 2013

Premiär

Idag blev det av, äntligen!
Jag tog cykeln till jobbet helt underbart skönt. Från farsta in till söder på ca 30 min, perfekt!

Ah, frisk luft och full med energi. Blev lite besviken då det stort sett bara var nedför hela vägen till SÖS. Dessvärre när jag skulle hem, bara uppför :) men så farligt var det faktiskt inte. Det var nästan skönare att cykla hem vid 21.30 än cykla på eftermiddagen. Mindre med folk ute, inte lika mycket trafik och en friskare luft. Lite kyligt var det dock till en början men när pulsen steg sakta men säkert så återfanns värmen där igen.

Jag cyklade förbi skogskyrkogården framför minneslunden. Direkt när jag svängde in på cykelbanan där och cyklade längst den stora muren bredvid tallarna fick jag en olustig känsla. Det var inte bara jag där. Det fanns andra också. Gåshuden kröp längst benen och upp mot överkroppen. Går inte riktigt att beskriva känslan, men ni förstår nog. Det kändes lite som att man cyklade in i en bubbla utan luft och sen ut igen och då återkom syret och luften.

Väl förbi skogskyrkogården över till tallkroken fick jag sällskap av 2 st rådjur. Dem sprang i samma hastighet som jag cykla längst cykelvägen. Det är sånna tillfällen man vill ha en kamera i handen och kunna fota.

Nu är jag hemma. Det blev ett varmt bad och sen direkt bums i säng. Imorgon tar vi sovmorgon igen för att återgå till ytterligare ett kvällspass på 64:an.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar