söndag 10 februari 2013

Murgröna

En blomma eller en grönväxt gör så himmla mycket t ex i ett fönster eller bara på en tom plats.

Själv tycker jag om stora och höga krukor i mina fönster.

Vad kan man ha för grönaväxter i dem?

Jag köpte enkla och lite större murgröna och satte i mina.
Men hur skoj ser detta ut en växt som bara hänger?




Det man kan göra är att ta alla blad och vira ett eller flera varv runt själva växten.




Så det blir såhär:



Sen kan man piffa till den hur bäst man vill själv. Ett klart enkelt tips på om man har höga krukor. Fördelen med dem krukorna jag har i vardagsrummet är att dem inte är lika djupa som ner till botten av krukan, så växten försvinner inte.
Medans dem i köket är det. Då får man lägga lecakulor eller något liknande, så växten kommer upp.

Tulpanfint på köksbordet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar