torsdag 3 januari 2013

Igen, igen, igen

När jag kom hem ikväll ifrån jobbet möttes jag av snabba bestämda tass-steg. Lillfisen ville ut. Jaja ok det blir ju endå bara en kortis, tänkte jag.

I raskt takt sprang han ner till ytterdörren och ut. Ut genom parken och bort bland husen. Såklart hade jag glömt sätta på han sitt halsband, nu när han äntligen gick mer än 2 meter denna gång. Jag stod en stund och vänta och sen gick jag in.
Lite nojjig blev jag endå, han är ju endå vid åren och njursjuk dessutom. Lika snabbt som jag kom in var jag ute igen för att kolla läget. Jag ropade och rätt som det var kom han springandes mot mig. Tillsammans gick vi in. Men innan så la han 2 stora korvar i grannens rabatt, hmm. Tur att det var mörkt ute och ingen hemma.

Imorgon blir det till att fixa ett nytt halsband om det ska fortsättas att rännas ute såhär :)

Gissa var han är nu?
Mm, såklart vid dörren och vill ut.

- Kom nu Ollie så gör vi kväll istället. Utgång blir det imorgon.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar