lördag 27 oktober 2012

Examination

Ikväll är jag barnvakt åt Liam och Leah tillsammans med mormor. Vi har ett varsitt barn att ta hand om.

Kvällen började med en skön kvällspromenad. Planen var att ta med både Leah och Liam, men efter 5 min så hade Leah ångrat sig och ville gå in. Jahopp, så det blev bara jag och Liam.




Lite lek i parken





Jag tror jag klarade testet:

- Välling (koka vatten 40 grader) hälla i till 9:an på vällingflaskan. Check!

- Vatten i termosen, check!

- Förbered nattomgången med välling, check!

- Ögondroppar, nej jag menar näsdroppar ;-) En plastampull i vardera näsborre, check!

- 2 puffar av orange och 2 av blå (sjunga tio indianer, ca 5 andetag), check!

- Borsta tänderna, check!

- Torr blöja, check!

- Pyjamas på, check!

Sen läggdax och lillprinsen somna inom loppet av 20 min.
Betyg: MVG, haha! Det är en hel lång natt också.

Nu är Babyphonen min bästa vän




Ha en trevlig kväll alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar